music copyrights : Χρήση των εξεραίσεων του Ν. 2121/1993 (αρθρ.18). ( αναπαραγωγή σύντομων αποσπασμάτων έργων με σκοπό την υποστήριξη της γνώμης )
ΣΤΙΧΟΙ
.
Έστειλα δυο πουλιά στην Κόκκινη Μηλιάπου λένε τα γραμμένα,τo `να σκοτώθηκε, τ’ άλλο λαβώθηκεδε γύρισε κανένα.Για τον μαρμαρωμένο βασιλιάούτε φωνή, ούτε λαλιά.τον τραγουδάει όμως στα παιδιά,σαν παραμύθι η γιαγιά.Έστειλα δυο πουλιά στην Κόκκινη Μηλιάπου λένε τα γραμμένα,το `να σκοτώθηκε, τ’ άλλο λαβώθηκεδε γύρισε κανένα.Έστειλα δυο πουλιά στην Κόκκινη Μηλιά,δυο πετροχελιδόνια,μα κει εμμείνανε κι όνειρο γίνανεκαι δακρυσμένα χρόνια.Για τον μαρμαρωμένο βασιλιάούτε φωνή, ούτε λαλιά.τον τραγουδάει όμως στα παιδιά,σαν παραμύθι η γιαγιά.
.
Σε όλη τη διάρκεια της πολιορκίας της Πόλης από τους Τούρκους ο τελευταίος αυτοκράτορας του
τείχη.
Το παράδειγμα του έδινε θάρρος στους άλλους στρατιώτες που ξεπερνούσαν τους εαυτούς τους
στην υπεράσπιση της Βασιλεύουσας.
Όταν ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος αντιλήφθηκε ότι οι Τούρκοι είχαν μπει στην εσωτερική πλευρά
των τειχών από την Κεκρόπορτα, έβγαλε τα βασιλικά του ρούχα και όλα τα σύμβολα της αυτοκρατορικής του εξουσίας και παίρνοντας ένα σπαθί και μια ασπίδα κατευθύνθηκε στην Πύλη του Ρωμανού , για να αγωνιστεί μέχρι θανάτου, αφού η μάχη φαινόταν χαμένη.
Ο ΘΡΥΛΟΣ
Ο θρύλος λέει ότι τη στιγμή που ο βασιλιάς περικυκλώθηκε από τους Τούρκους, ένας άγγελος του
Κυρίου τον άρπαξε και τον έκρυψε σε μια σπηλιά, αφού πρώτα τον μαρμάρωσε. Στη σπηλιά αυτή περιμένει για αιώνες ο "Μαρμαρωμένος Βασιλιάς" να ξαναέρθει την κατάλληλη στιγμή, "το πλήρωμα του χρόνου", και ο άγγελος Κυρίου θα του ξαναδώσει τη ζωή και το σπαθί του για να
διώξει του Τούρκους από την Κωνσταντινούπολη και να τους κυνηγήσει μέχρι την Κόκκινη Μηλιά και στη μάχη που θα γίνει οι Τούρκοι θα νικηθούν και « θα κολυμπήσει το μοσχάρι στο αίμα τους. »
Ο θρύλος προσθέτει, ακόμα, ότι οι Τούρκοι ψάχνουν συνεχώς να ανακαλύψουν τη σπηλιά, όπου βρίσκεται ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς για να χτίσουν την είσοδο της, ώστε να μην μπορεί να αναβγεί από εκεί. Όμως, οι προσπάθειες τους είναι συνεχώς άκαρπες, αφού ο άγγελος προστατεύει τον Μαρμαρωμένο Βασιλιά και περιμένει την εντολή του θεού για να τον ξυπνήσει.
O Μαρμαρωμένος Βασιλιάς - Ιστορικό υπόβαθρο
Το οικτρό τέλος του Αυτοκράτορα Μαυρίκιου και των παιδιών του - Η πρώτη βίαιη αλλαγή καθεστώτος στην ωνσταντινούπολη
Δ’ Σταυροφορία: όταν οι Δυτικοί άνοιξαν την Κερκόπορτα της Κωνσταντινούπολης στους Οθωμανούς
«Ο Κωνσταντίνος ΙΑ’ ο Παλαιολόγος», θα βιαστούν να απαντήσουν σχεδόν όλοι. Άλλωστε στην εγκυκλοπαίδεια της εποχής μας, στην διαδικτυακή wikipedia το γράφει ξεκάθαρα: «Μετά το χαμό του ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος έγινε θρυλική μορφή της ελληνικής λαϊκής παράδοσης ως ο «Μαρμαρωμένος βασιλιάς»… Λάθος; Μάλλον όχι, αλλά…«...εκεί δε παραμένει μαρμαρωμένος»
Διαβάζουμε στο Εγκυκλοπαιδικόν Λεξικόν εκδόσεων Ελευθερουδάκη: βασιλιάς μαρμαρωμένος. Ο τελευταίος των αυτοκρατόρων του Βυζαντίου Κωνσταντίνος ο Παλαιολόγος, όστις κατά τας περί αυτού λαϊκάς ελληνικάς παραδόσεις δεν απέθανεν, αλλ’ αρπαγείς υπό αγγέλων μετεφέρθη εις βαθύ υπόγειον σπήλαιον παρά την Χρυσόπορταν, εκεί δε παραμένει μαρμαρωμένος μέχρι της ώρας καθ’ ην αφυπνιζόμενος υπό του αυτού αγγέλου θα εκβάλη τους Τούρκους εκ των ελληνικών εδαφών, καταδιώκων αυτούς έως την Κόκκινη Μηλιά».
Ο τελευταίος Αυτοκράτορας, μαρμαρωμένος κυριολεκτικά.Ο τελευταίος Αυτοκράτορας, μαρμαρωμένος κυριολεκτικά.
Αυτά αναγράφονται στο Λεξικό του Ελευθερουδάκη που έχει εκδοθεί πολλά χρόνια πριν και θεωρείται αξιόπιστο.
Και ο αδιαμφισβήτητος Έλληνας λαογράφος Νικόλαος Πολίτης γράφει στο βιβλίο του «Παραδόσεις»: «Όταν ήρθε η ώρα να τουρκέψει η Πόλη και μπήκαν μέσα οι Τούρκοι, έτρεξε ο βασιλιάς μας καβάλα στ’ άλογό του να τους εμποδίσει. Ήταν πλήθος αρίφνητο η Τουρκιά, χιλιάδες τον έβαλαν στη μέση, κι εκείνος χτυπούσε κι έκοβε αδιάκοπα με το σπαθί του. Τότε σκοτώθη τ’ άλογό του κι έπεσε κι αυτός. Κι εκεί που ένας αράπης σήκωσε το σπαθί του να χτυπήσει το βασιλιά, ήρθε άγγελος Κυρίου και τον άρπαξε και τον πήγε σε μια σπηλιά, βαθιά στη γη κάτω, κοντά στη Χρυσόπορτα. Εκεί μένει μαρμαρωμένος ο βασιλιάς, και καρτερεί την ώρα να ’ρθει πάλι ο άγγελος να τον σηκώσει. Οι Τούρκοι το ξεύρουν αυτό, μα δεν μπορούν να βρουν τη σπηλιά που είναι ο βασιλιάς. Γι’ αυτό έχτισαν την πόρτα, που ξεύρουν πως απ’ αυτή θα έμπει ο βασιλιάς για να τους πάρει πίσω την Πόλη. Μα όταν είναι το θέλημα του Θεού, θα κατεβεί ο άγγελος στη σπηλιά και θα τον ξεμαρμαρώσει, και θα του δώσει στο χέρι πάλι το σπαθί που είχε στη μάχη. Και θα σηκωθεί ο βασιλιάς και θα μπει στην Πόλη από τη Χρυσόπορτα, και κυνηγώντας με τα φουσάτα του τους Τούρκους, θα τους διώξει ως την Κόκκινη Μηλιά. Και θα γίνει μεγάλος σκοτωμός, που θα κολυμπήσει το μουσκάρι στο αίμα».
Θρύλοι που λειτούργησαν σαν σωσίβιο
Και ο Νικόλαος Πολίτης εξηγεί: «Αμέσως μετά την άλωση, η απόγνωση έδωσε σχεδόν ακαριαία τη θέση της στην ελπίδα, και η ελπίδα για την ανάκτηση της Κωνσταντινούπολης συνδέθηκε άμεσα με την «ανάσταση» ή την «επιστροφή» του τελευταίου αυτοκράτορα. Στον θάνατο του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου δεν είχε θελήσει να πιστέψει κανείς, και από την ίδια εκείνη ημέρα, την αποφράδα 29η Μαΐου, είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν οι πρώτες διαδόσεις: «και τινές μεν ελθόντες έλεγον ότι έφυγεν, άλλοι δε εν τη πόλει είναι έλεγον κεκρυμμένον, άλλοι δε τεθνάναι μαχόμενον» γράφει ο Γεώργιος Φραντζής («Χρονικόν μέγα»).
Οι θρύλοι που λειτούργησαν σαν σωσίβιο στη βυθιζόμενη Αυτοκρατορία συγκλίνουν ότι ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς, είναι ο τελευταίος βυζαντινός αυτοκράτορας, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, που θα επιστρέψει και θα πάρει πίσω ό,τι ανήκε στους Έλληνες.
Ποιος ήταν ο Ιωάννης Γ' Δούκας Βατάτζης
Τότε λοιπόν, εμφανίζεται ιστορικά η μορφή του Μαρμαρωμένου Βασιλιά στο πρόσωπο του αυτοκράτορα Ιωάννη Γ’ Δούκα Βατάτζη.
Ο Ιωάννης Βατάτζης ανέβηκε στον θρόνο της αυτοκρατορίας, που είχε έδρα τη Νίκαια, μετά την πτώση της Κωνσταντινούπολης στα λερά χέρια των Σταυροφόρων. Ο Ιωάννης Βατάτζης, μάλιστα, κατόρθωσε να ανασυγκροτήσει εν μέρει την αυτοκρατορία, παίρνοντας πίσω αρκετά από τα χαμένα εδάφη. Ο Βατάτζης πλησίασε στο να απελευθερώσει την Κωνσταντινούπολη το 1236, αλλά δεν τα κατάφερε. Ο Ιωάννης Βατάτζης πέθανε το 1254 και αγιοποιήθηκε στη συνείδηση του απλού λαού, που τον θεωρούσε ήρωα και άγιο της Ρωμιοσύνης και σύμφωνα με τον θρύλο του Μαρμαρωμένου Βασιλιά, θα ξυπνούσε και θα ξανάπαιρνε την Κωνσταντινούπολη. Κι όταν το 1261 η Πόλη αποτίναξε τον ζυγό των Ευρωπαίων μακελάρηδων, ο λαός θεώρησε ότι ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς είχε κάνει το θαύμα του. Γιατί περί θαύματος επρόκειτο η ανάκτηση της Πόλης από τον Αλέξιο Στρατηγόπουλο και μια χούφτα στρατιώτες του…
Ο Γεώργιος Βαλαβάνης, συγγραφέας και δημοσιογράφος, γεννημένος στην Κερασούντα το 1876, υπήρξε ο πρώτος που ανέδειξε στη σύγχρονη ελληνική βιβλιογραφία το θέμα του Μαρμαρωμένου Βασιλιά: Ιωάννη Βατάτζη του Μεγάλου Ελεήμωνος.
Ο καθηγητής της Βυζαντινής ιστορίας του πανεπιστημίου Αθηνών Κωνσταντίνος Άμαντος, είχε πει χαρακτηριστικά για τον Ιωάννη Βατάτζη: «Υμνήθη και ζων και μετά θάνατον ως ουδείς ίσως άλλος αυτοκράτωρ του Βυζαντίου».
Ο θρύλος θέλει τον Ιωάννη Βατάτζη κάπου θαμμένο στη Μικρά Ασία με το σώμα του άφθαρτο με το σπαθί ζωσμένο και ντυμένο με πανοπλία να καραδοκεί. Σιγά σιγά- λένε- το σπαθί βγαίνει χιλιοστό με χιλιοστό, χρόνο με το χρόνο από το θηκάρι του και όταν ξεγυμνωθεί τελείως τότες έρχεται η ώρα της έγερσης για τον μαρμαρωμένο βασιλιά… Με τέτοιους θρύλους πορευόμαστε και έχουμε χαθεί ανάμεσα στην ομίχλη του παραμυθιού και στις καταιγίδες της πραγματικότητας...
Άγιος στη συνείδηση του λαού
Ο Ιωάννης Δούκας Βατάτζης υπήρξε- λέγεται- ιδιαίτερα αγαπητός στον λαό και χρόνια μετά το θάνατό του λατρεύτηκε ως άγιος με το όνομα Άγιος Ιωάννης Βατάτζης ο Ελεήμων. Η μνήμη του Αγίου Ιωάννου Βατάτζη του Ελεήμονος ετιμάτο από τους μικρασιατικούς πληθυσμούς μέχρι και τις αρχές του 20ού αιώνα. Η μνήμη του Αγίου - Αυτοκράτορα διατηρήθηκε μέχρι τους νεότερους χρόνους, κυρίως στη Μητρόπολη της Εφέσου· η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν τον αναγνώρισε επίσημα ως άγιο, ωστόσο στα μηναία αναφέρεται η μνήμη του «Ιωάννη Δούκα Βατάτζη» στις 4 Νοεμβρίου. Στο Διδυμότειχο έχει ανεγερθεί το 2010 ο πρώτος ναός αφιερωμένος στον άγιο Ιωάννη Βατάτζη.
music copyrights : Χρήση των εξεραίσεων του Ν. 2121/1993 (αρθρ.18). ( αναπαραγωγή σύντομων αποσπασμάτων έργων με σκοπό την υποστήριξη της γνώμης )
-----------ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ---------
- Αναλαμβάνω καθήκοντα τεχνικού Ασφαλείας :
Τεχνικός ασφαλείας Α, Β, Γ βιομηχανικών , βιοτεχνικών μονάδων , ξενοδοχείων και σε περιβάλλοντα υψηλής επικινδυνότητας Α π.χ βενζινάδικα κτλ.
Επίσης Tεχνικός Aσφαλείας και επιβλέπων Μηχανικός έργων Α.
Θεοδωράκης Ιωάννης Μηχανολόγος Μηχανικός Τεχνικός ασφαλείας εγγεγραμμένος στο Σώμα επιθεώρησης Εργασίας. ( ΣΕΠΕ ) με 15αετή Εμπειρία
ΤΙ ΚΑΝΩ
• Τεχνικός ασφαλείας Α, Β, Γ σε βιομηχανίες, βιοτεχνίες, ξενοδοχεία, βενζινάδικα κ.τ.λ
• Τεχνικός ασφαλείας Εργων
• Τήρηση βιβλίου ΤΑ θεωρημένου από την Επιθεώρηση εργασίας
• Mελέτη Εκτίμησης Επαγγελματικού κινδύνου ΓΕΕΚ
• Σχεδιασμός και ανάρτηση σχεδίου διαφυγής (ISO 23601 Π/Δ 15/2014 - ΦΕΚ 3149)
• Σύνταξη σχεδίου ασφαλείας και υγείας ΣΑΥ τεχνικών έργων
--------------------